Garantie is nog geen storingsdienst !

Wel montage, geen storingsdienstCV-Ketel defect ? En nu verder ? Omdat ook een CV-ketel wel eens defect gaat en dit altijd op een moment komt waarop u het niet kunt gebruiken, proberen wij u in deze rubriek een aantal mogelijke oplossingen te geven.

Let wel ! ATHO Centrale Verwarming is alleen een Vakhandel. Montage-aktiviteiten kunnen wij verzorgen, maar een eigen storingsdienst hebben wij niet !
 
Het verhelpen van een storing heeft niets te maken met het hebben van garantie ! Garantie is het schadeloos stellen van onderdelen die defect zijn. Storingen verhelpen is een vak apart. Hieronder geven wij een aantal mogelijkheden voor het krijgen van ondersteuning bij storingen :

CV-Ketel geplaatst door montage- of installatiebedrijf ?

Bij een storing aan uw CV-ketel kunt u de storing zelf verhelpen of kontakt opnemen met het bedrijf welke uw ketel in onderhoud en/of gemonteerd heeft. Als dit een installatiebedrijf is, zullen zij in de regel ook een storingsdienst hebben. Vaak dient u wel een contract af te sluiten waarin de voorwaarden en de oplostijden vermeld staan.
Als uw ketel door een montagebedrijf geplaatst is, dan zullen zij in de regel geen eigen storingsdienst hebben. In dit geval zult u op zoek moeten naar een installateur met storingsdienst. Ook bestaan er bedrijven die niet verkopen en/of monteren, maar uitsluitend storingen oplossen. Uw energiebedrijf kan ook vaak hulp bij storingen geven.

http://www.energiewachtgroepcvketels.nl/
http://www.vattenfall.nl/
http://www.feenstra.com/

CV-Ketel zelf geplaatst ?

Als u de ketel zelf heeft geplaatst, dan bent u natuurlijk ook vrij om ook zelf de storingen te verhelpen. Via ATHO Centrale Verwarming zijn onderdelen vaak dezelfde dag nog verkrijgbaar tegen aantrekkelijke prijzen. U bent echter wel afhankelijk van de openingstijden van de winkel. Uiteraard is het ook mogelijk om kontakt op te nemen met onze samenwerkende bedrijven. Ketelfabriekanten zullen geen ondersteuning geven. Het heeft dus geen zin om daar contact mee op te nemen. Mocht u de storing niet zelf kunnen/willen verhelpen, dan dient u kontakt op te nemen met een storingsbedrijf.

http://www.mkwak.nl/
http://www.timvoorelkeklus.nl/
http://www.gimatechniek.nl/

Wel garantie of geen garantie ?

Bij elke nieuwe ketel is een garantiekaart aanwezig. Deze dient na montage te worden afgetekend door de installateur die de ketel geplaatst heeft of door de verkopende partij. Zelf de kaart invullen en opsturen heeft geen zin ! Na registratie valt de ketel onder de garantievoorwaarden van de fabrikant. De garantieperiode is over het algemeen 2 jaar op alle onderdelen en 5 of 10 jaar op de wisselaar. Deze perioden kunnen per fabrikant echter verschillend zijn.
De garantie is uitsluitend op onderdelen en niet op arbeid ! Het storingsbedrijf zal over het algemeen binnen een garantieperiode alleen de arbeid aan u doorbelasten. Als u zelf defecte onderdelen vervangt, zult u eerst het nieuwe onderdeel moeten kopen. Als de defecte onderdelen door de fabrikant zijn getest, zullen deze bij een defect binnen de garantieperiode worden gecrediteerd.

 

Waarom ATHO ?
  • Vakkennis
  • Snelle levering
  • Lage prijzen
  • Goede service
Aanbiedingen
Comfort Vorstvrije gevelkraan met KIWA keerklep
€ 158,66 nu voor
€ 60,29 incl. BTW
U bespaart 62%
Pompschakelaar Magnum Eco 230V 92512
€ 123,42 nu voor
€ 48,88 incl. BTW
U bespaart 60%
Honeywell Home XS100 optische rookmelder
€ 60,86 nu voor
€ 14,50 incl. BTW
U bespaart € 46,36
5x Honeywell Home XS100 optische rookmelder
€ 183,92 nu voor
€ 59,50 incl. BTW
U bespaart € 124,42
Atlantic Hybrid Add-On hybride monobloc Aurea 5
€ 5181,22 nu voor
€ 3450,00 incl. BTW
U bespaart € 1731,22

Meest verkocht
Reclame
Giro 555